Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av carin johansson - 13 oktober 2009 07:28

I dag blir jag och Matilda hemma i lugnets sköna vrå. Hon blev dålig i går kväll  och kräktes men det var som tur var bara en gång, så någon magsjuka är det nog inte fråga om. I vilket fall så stannar vi hemma i dag.


Sitter här och har överläggning med mig själv om i vilken ända jag skall börja...  Problemet med mig är väl att jag vill så mycket ;-)


I går fick Picasso en nya skor. Snälle Peter skyndade sig hit då Picasso hade tappat en framsko och det var egentligen inte dags förrän i nästa vecka. Men han var lite öm och hade trasat sönder ytterkanten så det var lite akut. Nu får vi hålla tummarna att det inte blir några komplikationer i hoven....


På tal om Peter så måste jag berätta när han uppenbarade sig här första gången. I många år hade vi en och samma hovslagare. Det tog i stor sett hela dagen, men det var lungt och harmoniskt och ingen stress. Helt plötsligt kunde inte "vår" hovslagare fortsätta utan vi var tvugna att hitta oss en ny. Vi fick tag i en äldre man som kom hit. Alla fyra hästarna var i panik! Superstressade och kastade sig! Vi stod och tittade på varandra! Vad hade hänt med våra hästar???  Vi insåg ju att det var hovslagaren som saknade handlag... Aldrig mer sa vi till varandra. Så fick vi fatt på Peter. Det var inte utan att vi stod på tå för att iakta hur detta skulle gå.... Hästarna stod helt lugna och lät sig verkas och därmed var Peter godkänd! Skrattande Tänk så fantastiskt bra det kan gå, bara man har lite handlag...


  


Ha en underbar dag och sköt om varandra, för det skall jag och Matilda göra idag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mail


Ovido - Quiz & Flashcards